22 July 2013

I'm In a Dilemma (Part 3)

Sambungan daripada (I'm in a dilemma Part 1) (I'm in a dilemma Part 2)....


Dulu,kini dan seterusnya.........

So, apakah yang terjadi kat aku nie!?

Hmmmpphh?? Aku nie jenis yang biase2 je. Malas nak jadi 'hardcore' kat dunia nie. (*tiba2 merepek :P )

Mungkin nie entry terakhir aku bercerita pasal sebuah dilema yang ntah pape. Aku pun malas nak fikir sangat pasal hal2 macam nie. Hidup aku nie sempoi je. Malas nak besar2 kan masalah yang remeh-temeh.

Lagipun aku dengan dia dah rasa macam ader jurang kat tengah2 sedalam 70 ribu batu, seluas 100 meter (memandai je buat ukuran...hahaha). Mungkin dua2 dah tak seperfahaman macam dulu lagi (*mungkin). Tu je lah yang boleh aku ceritakan. Aku dengan dia pun dah macam jarang bertegur . Dan mungkin busy dengan haluan masing2. And maybe because she had found something new.


Begitulah kehidupan......

Setiap perkara yang berlalu merupakan satu pengalaman. Sebuah bende yang lama akan dilupakan apabila kita mendapat sesuatu yang baru. Mereka akan mengenang kembali pada permulaan apabila hilang di pertengahan. Itulah kebiasannya manusia akan hadapi apabila merasai perasaan itu.

Kadang2 aku kehilangan kawan-kawan yang dah lama aku tak jumpa (hilang tali persahabatan). Rasa sedih mestilah ade tapi aku tak der la nak menangis disebabkan small matter. Buat apa nak sedih sangat disebabkan orang lupakan kat kita, diorang tu cuma singgah kat hidup kita sementara je.

Kesimpulan kisah ini ialah, aku dan dia memang dah tak bertegur. Mungkin perangai aku nie terlalu annoy bagi die (kowt). Dan aku tau aku layan dia tak betul. Kadang2 aku layan dia macam aku layan kawan lelaki yang lain (walaupun dia perempuan). Aku bukannye type budak2 jiwang. Dan aku pun tau yang hati perempuan ni lain skit ngan lelaki. Tapi tak per. Aku harap dia sihat sejahtera (termasuk kawan2 aku yang lain dan anda *pembaca)

Ape boleh buat, aku nie bukannye ader kuase pun nak ubah orang. Kalau ader kuasa pun aku tak guna kuasa tu. Ye lar kan? Buat ape nak ubah orang semata2 untuk diri kita. Ubahlah untuk kebaikan. Kalau nasi dah jadi bubur, bedal je la bubur tu sampai habis. Janji kenyang (*hidup kene bersyukur :P)





~~The End~~





Nota kaki:
Masu lalu merupakan sejarah yang mempunyai pengajaran dan pengalaman..
Masa kini adalah masa merancang dan melaksanakan....
Masa depan masih lagi sebuah rahsia~

*Maaf kalau aku tersuka kat kau
*Walaupun aku dapat berbaik semula, tapi mesti dah tak macam dulu lagi...
*Kalaulah ader peluang kedua..........

No comments:

Post a Comment