30 December 2015

For the Fifth Time (Cerita Tidak Berkesudahan)

Hari ni aku keluar dengan 'dia'. Mula2 aku keluar sebab nak survey buku-buku dekat MPH store. Lepas tu ingatkan nak tengok wayang, tapi cerita bulan ni pulak tak best. Kadang2 aku bosan dengan plot cerita zaman sekarang yang terlalu 'simple'. Sebenarnya masa aku keluar ni aku rasa tak sihat macam demam sikit. Ntah lah setiap kali aku keluar dengan dia aku rasa demam sebab heartbeat aku menaik secara tiba2.

Disebabkan aku tak tau nak buat ape, so aku ajak la dia lepak kat Taman Tasik Perdana. Aku jalan2 kat situ and borak2 je. Lama jugak la aku borak ngan dia. Topik bercampur2. Contohnya, "macam mana budak ekstrovert (dia) boleh hangout sama2 dengan budak introvert (aku)? "





Lastly aku singgah makan kat Old Town White Coffee and balik rumah. Sebelum tu, aku dah bagi hadiah yang aku prepared berbulan lamanya untuk bufday dia.

Aku tak tau nak cakap macam mana. Sebenarnya kalau nak di ikutkan hari ni hari terakhir aku keluar dengan dia. Sebab aku tak nak masalah kecelaruan perasaan aku berulang dan aku perlu respect dia dan air muka dia. Bukan aku nak putuskan silaturahim, cuma aku tak sanggup pendam perasaan aku kat dia. Kalau aku luahkan pun akan bawak keburukkan. Aku dah fikir secara terperinci setiap tindakan yang akan terjadi jika aku terburu2. Tadi dia tanya, "kau pernah tak jumpa perempuan 'type' kau?" Aku pun jawab lah pernah tapi aku tak bagi tahu siapa. Sebab perempuan tu adalah dia yang tengah ada kat depan mata aku~!

Kadang2 aku rasa perasaan aku dengan dia terumbang ambing. Sekejap ok sekejap tak. Kadang2 ada halangan, kadang2 aku tersalah sangka (mungkin) dan korang boleh tengok skala dia kat bawah.
Biru mewakili fikiran
Merah mewakili perasaan


So esok dah 31 december 2015. Dah nak tahun baru. Azam aku biarlah aku berubah kearah yang benar dan cemerlang. Aku tak bagi tau dia yang hari ni hari last aku keluar dengan dia. Biarlah perkara ini hilang dengan lembut. Sejauh mana aku boleh bertahan? Aku sendiri pun tak pasti. Rasa macam dah masuk dalam loop. Mula2 ok lepas tu tak, lepas tu ok balik. Aku harap aku ada kekuatan.



* Sebenarnya aku seronok berborak dengan dia.
* Kadang2 aku over gak bab feeling2 nih, tapi tak de lah sampai lupa diri.
* Kebenaran disebalik term 'terakhir' tu bukan satu kepastian
* chau~

No comments:

Post a Comment