08 March 2013

Mencari Kerja Part Time

Mase hari rabu minggu nie aku ader pergi cari kerja. So aku pun pergilah cari kat Times Square.

Aku pun pergilah sane dalam pukol 11 pagi camtu. Aku pikir nak kerja kat theme park tu. So aku pun pergi lah kat pejabat pengurusan TS tu. Aku pun tanye la kat situ ader kerje kosong ker tak. Pastu yang jage kaunter tu pun cakap sebenarnye dah full tapi die suruh aku isi borang dulu kalau ader kosong nanti die call. Aku pun dalam hati berkata ...nampak sangat tak der tempat untuk aku kerja kat situ tapi aku isi jer lah borang tu. Pastu aku pun hantar dan pergi cari kat tingkat bawah pulak.

Pastu aku ader nampak kerja kosong kat satu kedai baju lelaki. Aku pun masuk lah tanye kat orang tu ader ker tak kerja kosong. Pastu die kate ade *aku pun happy dengar die cakap camtu. Aku pun isi lah borang tu lepas dah siap aku pun bagi balik borang tu. Pastu orang tu pun cakap yang die kene bagi tau manager die dulu tapi manager die tak der 3 hari kat situ. Die pun bagi taulah yang nanti die call manager die. Aku pun okay lah, elok2 happy tadi pastu muke aku jadi malas plak... ye lah aku harap dapat kerja tu secepat mungkin, tapi kene tunggu die call plak baru dapat kerja tu.

Aku cam malas nak cari lagi, sebab aku harap die call aku. And aku terfikir la cari kerje kat low yat. So aku pun kesane...

Naik tingkat atas jumpe kerja kosong tapi kerja jadi ape ntah aku pun dah lupe tapi aku tak berkenan ngan kerja tu. Pastu naik lagi tingkat atas and aku pun terbace kat kedai tu ader kerja kosong aku pun tanye lah orang tu. Die pun suroh aku isi borang. Aku pun isi lepas siap jer die pun cakap kerja die camnie and camnie aku dengar jer lah. Pastu Die kate aku boleh masuk kerja hari isnin nie. Tapi aku cam malas nak kerja kat situ sebab aku harap dapat kerja kat kedai baju tadi tu.

Sekarang aku tengah tunggu call daripada kedai tu..kalo tak dapat jugak terpaksa lah aku kerja kat low yat...

*Nanti kalo aku dapat kerja apa aku bagi tau kat entry akan datang....Sayonara~

No comments:

Post a Comment