15 March 2013

Kerja Apa Yang aku Dapat?

Dalam post yang lalu aku ader citer pasal aku pergi cari kerja part time kat KL (klik disini).
And...mari kita sambung.

Tunggu punye tunggu tak der satu call pun aku dapat. So terpaksa lah aku kerja kat low yat jadi promoter untuk accessories PC. Aku dah lar tak der pengalaman kerja sebelom ni. Nie pun first time aku jadi promoter jual barang komputer. Tapi nasib baik aku dah tau serba sedikit pasal barang2 komputer nie *fuhh~ lega.

Mase tu ader la pekerja kat situ ajar aku pasal harga barang and bla,bla,bla....aku pun angguk jer lah. Hari pertama aku kerja kat situ sangkut skit. Tapi hari kedua and seterusnya berjalan lancar tapi masih dalam proses pembelajaran.

Kerja kat situ memang letih, berdiri jer selama 11 jam. Kalo duduk pun time rehat jer...tu pun dalam 30 minit camtu. Aku first kerja memang rase sakit sikit kat bahagian tumit tapi dah 4 hari kerja bende tu bagi aku dah tak jadi masalah sebab dah biase.

Tapi bende yang aku tak suke kat situ ialah bos aku. Nak cakap benci tu tak de lah sampai tahap camtu tapi die macam tak suke kat aku sebab aku nie macam lambat nak hafal harga dengan sesetengah nama barang kat situ, lagi2 kalau ader orang beli ink printer. Memang aku blur..yer lah costumer tanye pasal ink, pastu setiap ink tu ader model dan nombor2 tersendiri. Aku pun dah lar tak tau sangat pasal ink2 nie sebab aku jarang pakai printer. And muke bos aku tu tak der lar garang sangat tapi cara die pandang aku tu macam ader lar sikit bende yang die tak suke pasal aku nie. (Peduli ape aku...aku buat tak tau jerrr~)

Hehehe...tapi pasal gaji aku tak sure lagi sebab hari tu mase aku isi form die kate sehari Rm** , tapi aku rase die bagi gaji ikut prestasi kerja seseorang tu kowt...hmmpphh~?

And...paling best kerja kat situ macam2 orang aku boleh jumpe, dan kalau macam2 orang mestilah macam2 ragam nyer..hehehe. Ader jugak orang dari luar negara and memang pakai BI lar aku nak cakap ngan die. Aku BI tu tak der lah pro mane pown~ Aku pun main bantai jer ape yang aku tau. Alhamdulillah diorang paham ape yang aku cakap cume aku jer yang kadang2 lambat nak paham ape yang diorang cakap.  :P

Aku pun dah malas nak cite lagi sebab esok aku kene pegi keje...
So sampai disini lah cerite nyer....

Arigatou kerana membaca
Sayonara....


No comments:

Post a Comment