18 August 2013

Esok Semester Baru

~~Assalamualaikum~~

Esok bermula lah semester baru untuk foundation tahun ni. Dah lah barang2 tak siap kan lagi. Alat2 tulis dah bersepah ntah kemana2. Macam nie lah lelaki kalo dah malas. Pergi kolej pun bawak barang ala kadar jer~~~

Tapi yang tak pasti lagi adakah aku masuk sem ke-2 atau terpaksa repeat paper? 

Itulah persoalan yang muncul difikiran aku mase buat entry ni. Sem baru or repeat paper or Sem baru or repeat paper or whatever yang bakal berlaku.


Sebelum pergi kolej esok, aku kene lah kemaskan diri aku nie. 

Rambut aku dah la panjang, memang dah tutup habis telinga aku nie. Tebal plak tu. Aku pun pergilah kedai gunting rambut dalam pukul 3.30 p.m lebih kurang la. Aku pergi naik motor dan kedai tu ader la dalam 2.5 kilometer camtu. Hari tu plak mendung macam nak hujan.

Dah sampai sana kedai pulak tutup. Ish! pahal lah time nie die tutup. Tak kan tak abis beraya lagi kowt! Wal hal tauke kedai tu orang cina.

Terpaksa lah aku ke salon sebelah nak potong rambut. Mase nie hujan pun turun, aku masuk ke dalam salon tu.

Aku pun duduk kat kerusi and then mintak la nak potong rambut macam nie, macam tu, bla,bla,bla.......

Tapi aku suka gak potong kat salon tu sebab dia potong rambut aku betul2 bukan main cincai pakai mesin potong rambut tu. Al maklum lah rambut lelaki nie nak kene berfesyen gak kan?

lebih kurang cam gini lah rambut aku tu
(*bukan gambar aku)
Lepas potong rambut, hujan still lagi turun. Aku pun redah jer la sebab nak cepat balik rumah. Mase bawak motor tu, perghhh sakit woo kene air hujan tu. Rase die macam kene tembak dengan pistol manik bertubi2.....hahahaha (bagi yang bawak motor tu tahulah ape rasenyer). Time ni pulak aku tak pakai jaket, memang sedap lah layan sakit kene air hujan tu~

Sampai rumah aku pun makan aiskrim yang ader kat peti sejuk sambil merasa kesejukkan hujan tadi. 

The end


No comments:

Post a Comment