25 February 2013

Akhirnya!

MUAHAHAHA....
HAAAHAHAHAHA....
HAHA! uhuk,uhuk
*ehem....terbatuk plak

Pahal aku gelak cam evil jer nie? (padahal gelak dalam hati jer pownnn~). Muahahaha... hahahaha... hhhaaaaahahaha.... *ok stop it. Sebenarnye tadi aku baru balik dari amik lesen. Aku terpaksa ulang balik test kereta tu sebab....aku gempak sangat. 

Hehehe...gempak ke? hati anda berkata *itu semua poyo (kalau gempak pahal nak ulang balik kan,kan ,kan?). Korang bace lah entry yang sebelom nie kalau nak tau sangat.

Sebenarnye aku ader training kereta hari khamis minggu lepas. Aku pergi naik motor mase tu. Time aku bawak motor ala2 Valentino Rossi (ape, tak kenal? pergi tanye kat mr.google) mase nak pergi sane, tiba2 hujan turun. Hujan lebat pulak tu. Aku pun terpaksa la berhenti kat bas stop yang terdekat. Tunggu punya tunggu akhirnye hujan pun reda sikit. Tapi aku malas nak pergi sebab dah lambat sangat. So aku pun balik lah ke rumah.

Pastu hari jumaat aku pun pergi la tempat ambik lesen tu sebab nak bagi tau yang aku tak datang. Tapi malangnye tempat tu tutup hari jumaat. So aku pun bla.

Hari berikutnye aku pergi ke tempat yang sama, masuk ke dalam dan terus ke kaunter lalu bertanya...

"Kak ari tu saya tak datang training sebab hujan lebat".

Lalu akak tu pun membalas (yang jaga kaunter tu sebenarnye amoi).
"You ader call tak?"

Aku pun menjawab..
"tak"

Akak tu pun bersuara
"you sepatutnye kene call inform kitorang kalo tak dapat pergi".

Aku berkata
"So sekarang macam mane?"

Akak tu membalas
"So, sekarang kalau you nak booking balik kene bayar RM40".

Aku pun tersentak dari perasaan yg tenang. Adooyai~ duit lagi. Asyik2 duit aku keluar kat tempat tu jer. Dah lar kene bayar Rm140 buat ulangan pastu tambah lagi RM40 untuk booking training. Tambah lagi RM 73 bile lesen dah siap. Memang pokai la duit.

Aku pun tak boleh buat ape, aku pun bayar jer lah, pastu tengok schedule trainer tu bukan main full lagi. So aku pun terpaksa pilih pkol 7 pagi untuk training.

Keesokkan harinya, aku pun pergi sane pukol 7 pagi. Aku pun tunggu kat situ. Setengah jam sudah berlalu tidak nampak pun kelibat trainer yang nak ajar aku tu. Satu jam kemudian pun tak muncul2 gak. Aku pun bengang. Kaunter tu pulak bukak pukol 9 (tapi time tu die bukak setengah jam awal skit) aku pun masuk kedalam lalu bertanya. "Kak hari nie saye ader training pukul 7 tapi tak der pun orang tu datang". Lalu akak tu pun call orang tu. Pastu die pun cakap yang trainer aku tu tak tau pun yg die ader orang nak kene ajar pukol 7 nie. "Haish mesti amoi tu tak inform kat trainer tu, okay lar dik esok jer la training pukol tujuh". Aku pun angguk je lar....dalam hati (SIIPUUTT btol...buat penat jer aku tunggu) *sorry siput ko tak bersalah.

Sekadar renungan


So esok nye pulak sebenarnye hari test aku. Aku pun start training pkol 7. Time training tu aku tenang jer rase. Ader gak lar buat silap sikit (kene marah pun ader tapi tak der la teruk sgt). Setelah selesai tibalah masa untuk aku pergi ujian JPJ.

Aku pun duduk kat ruangan menunggu tu. Tiba2 rasa cemas pulak aku. Tak tau lah kenape. And then tibalah turn aku. Hati aku menjadi lega apabila orang yang uji aku tu lelaki. Muke die rileks jer so aku pun rileks je la.

Pendek kata (sesiapa yang pendek jangan terasa :P ), aku pun lulus lah ujian tu.
YYYEEeeaaahHH~~~

Memang lega lah hati aku. Dah lar dua bulan aku kene tunggu semata2 nak buat lesen. Abis mase aku banyak terbuang. Padahal die punye schedule tu berapa hari jer kene pergi. Tapi campur cuti itu ini lagi, mak aih dah dua bulan aku buat lesen (terok giler aku nie). Tapi tak per lah lesen nie pun untuk seumur hidop aku gak.

HHAaiisshh~ (Sekurang2 nye aku dah bleh memandu di jalan raya)





No comments:

Post a Comment