24 June 2013

Accident !?

BOOM!!!!

Hahaha......

Al-kisah bermula lah suatu penceritaan dimana hari aku bermula seperti hari2 lain.

First, start motor, pastu aku pun gerak pergi kolej...
vroommm...vrommm (moto aku sebenarnye silent je bunyi die, mcm orang die gak...hahaha)
Aku pun masuk ke jalan raya dan menuju ke destinasi yang sepatutnya.

Masa tengah speed tiba2 kereta kat depan aku slow. Sekali aku pandang kat kereta paling depan sekali rupanya polis da~~
aku pun malas nak potong....dah la jalan satu lane kat situ, sempit plak tu.

Lepas masuk jalan dua lane aku pun potong polis tu...
seterusnya perjalanan aku seperti biasa tiada halangan.
Sehinggalah kat satu traffic light nie, aku pun berhenti..

Lampu pun bertukar hijau.
aku pun speed la...
Mase tu kat sebelah aku ader kereta.

Tiba2 !!!!
kereta tu belok ke kiri secara mengejut dan tak bagi signal.
aku plak betol2 kat bahagian blakang kiri kereta tu..
Aku pun ape lagi langgar la belakang die.

KREEETTTTT~~!!!

motor aku terseret 
aku pun jatuh kat situ (nasib baik tak bersepah)
rasa macam jatuh basikal je tapi rasa sakit dia level up skit la..
sebab aku tak sempat nak speed sangat time tu.

Lutut aku pun terseret kat jalan berturap tu.
Dah la time nie jerebu kuat..
Aku pun bangun dan angkat motor aku.

Driver tu pun kluar...
Kereta yang langgar aku tu sebenarnye teksi eksekutif (ala...teksi warna biru tu)

"Dik2, sorry er, sorry2"
tu lah kata2 yang kluar dari mulut die..

Aku pun ape lagi buat muka panas la kan...
Aku pun cakap macam nie...
" Ape nie!! agak2 ar!"

Dia pun balas..
"ok tak nie, pergi hospital jom rawat luka tu"

Aku balas dengan bengang tapi aku tak tengking la...
"Hari ni saya ada exam !! skarang saya dah lambat !! "
" Nie macam mane nak pegi kolej dengan seluar koyak kat lutut"
" tau tak saya ader exam!!!"

Die pun cakap...
"sorry dik, sorry"
(driver tu orang cina)

Pastu tu die hulur duit kat aku untuk kos rawatan.
Nilai duit tu sebenarnye tak banyak kalau nak di ikutkan kos motor, seluar dan luka.
Kawan2 aku yang lain yang dapat tau aku kemalangan dan tau nilai duit tu pun kate aku nie bongok..  -_-"

Sebenarnye aku terima je duit tu sebab aku kesian tengok muka die tu.
Aku nie jenis yang kesian kat orang.
Walaupun die buat salah kat aku tak kira kawan aku or orang awam mesti aku kesian kat diorang walaupun mase tu aku dah marah2 dan bengang kat diorang.
(lagipun luka aku tak der la parah sangat)

Tapi kalau dah tahap melampau memang no excuse la dari aku..

Aku pun tak tau kenapa aku cepat kesian kat orang.
Kalau orang lain yang kemalangan mesti mintak caj mahal..
mintak kos itu la, ini la, bla,bla,bla...

Kalau dia bla camtu je memang aku kejar
sampai spana hidup melekat kat cermin kereta dia aku baling.
Tapi, dia keluar dari kereta mintak maaf pun dah reda skit marah aku.


Lepas aku amik duit tu, die masuk balik kat dalam kereta dan bla...
Time tu moto aku cam payah skit nak start tak tau sebab ape.

Lepas tu aku terus je pergi kolej dengan lutut berdarah, tangan luka skit semata2 nak amik exam.
Pastu korang (pembaca) kata aku bongok sebab tak pergi klinik rawat luka aku kan,kan,kan...

hahaha

Aku jawab exam pun macam merapu skit sebab aku tengah tahan sakit.
(tapi aku tak tunjuk sangat muka sakit tu sebab tak nak orang tau)

Lepas abis exam baru aku pergi farmasi beli ape yang patut dan balut luka tu sendiri.
Luka aku tak parah pun.
Cuma lutut berdarah je..(tapi sakit dia mmg perit).

==================================================================


Ape yang boleh aku katakan disini 
aku bersyukur je sebab luka aku tak parah dan tak hilang nyawa.

Aku anggap bende nie sebagai ujian yang datang dari ALLAH.

kesakitan tu sebagai penghapus dosa.
Duit tu sebagai rezeki untuk uji aku bersyukur atau tak.

No comments:

Post a Comment