22 June 2013

Assignment Oh Assignment

Assalamualaikum to people who visit my blog......

Aku nie belajar kat kolej baru jer semester 1 (tapi tak habis lagi). Mula2 aku belajar kat kolej tu aku main2 je. Kalau mata pelajaran(MP) tu best aku serius la. Tapi kalau MP tu aku tak minat memang termenung la aku kat dalam kelas.

Minggu pertama tu aku datang awal. Masuk kelas tak lewat. Setelah itu, hari berganti hari, aku makin lama makin malas nak masuk kelas. Aku masuk kelas hari2 lambat setengah jam. Tapi aku tak pernah tak hadir walaupun satu kelas. Lecturer yang mengajar tu tak kunci pintu pun kalo lambat masuk.

Aku rase macam tak belajar ape pun kat sane. Sehinggalah assignment pertama diberi.

Mase tu baru aku rase cam susah nak buat assignment. Padahal senang jer soalan die. Tapi, sebab melopong dalam kelas, baru aku rase bende tu macam susah.

Mula2 malas nak buat.....
Pastu tangguhkan lagi...
Selepas itu ntah macam mane la aku terasa nak buat...so aku pun buat...
And then siap satu tugasan selepas penat memerah otak..

Assignment tu dah lar berkumpulan. Aku rase 85% kerje aku yang buat yang lain2 tu diorang tolong  print dan buat soalan yang mane diorang  tahu je. (sebab soalan senang2 aku dah kebas...muahahaha)

Lepas abis satu, satu lagi yang datang, pastu tambah lagi satu assignment, and then satu lagi (mamak teh tarik satu <---tak der kene mengena). Assignment nie mmg betul2 macam 'ass' signment.... Tapi bagi aku tu lah latihan yang berguna untuk aku bawa masa alam pekerjaan nanti.

Maka bertambah2 lah kerja aku skarang...

Tapi tak per. Tu tandenye aku dah takder mase nak main game2 macam dulu lagi. Fokus on study!!!

*Moral = Jangan jadi malas

No comments:

Post a Comment