27 May 2013

Lecturer's day

Pada tarikh 23 mei 2013, Kolej aku mengadakan sambutan hari lecturer dengan bertemakan warna ungu dan biru. Jadi ape beza lecturer dengan guru? Dua2 sama je sebab diorang tu pun mengajar cume berbeza cara dan tempat. So lecturer day dengan hari guru sama je. Sebenarnye aku tak nak datang sebab kawan2 aku malas nak datang. Tapi ader satu lecturer tu kate dia akan ambik attendance untuk hari tu. So kitorang pun datang.

Majlis dimulakan dengan bacaan doa. Lepas selesai MC (Master of ceremony's atau dalam bahasa melayu juruacara) membuat ucapan dan lagu hari guru pun dinyanyikan. 

Lepas abis lagu nie, acara pertandingan menyanyi diadakan. Sebenarnye pertandingan nie dah lama diadakan cuma yang buat persembahan hari ni adalah golongan yang masuk peringkat final. Nyanyian semua peserta boleh tahan gak lah. Aku pun terhibur tengok diorang. Peserta kene menyanyi lagu english dan melayu. Dan kat situ ader la budak2 suka menyampuk buat lawak. Aku pun tergelak dengar ayat diorang tu.

Lepas tu senior2 kat situ ader buat sketsa. Diorang punye sketsa memang lawak. Hahaha.....tak tahan aku gelak. Ader seorang tu berlakon jadi lecturer dan yang lain jadi pelajar. Pelajar2 tu silap masuk kolej. Dan yang tak tahan semua pelajar kene menari. Yang sorang menari gune kerusi (buat parodi bobo lagu Shae-Sayang). Ader yang buat gwiyomi (kelakar gila kalo lelaki buat...Bwahahaha. Dah lar tiga orang buat gwiyomi, Kalo muke jambu takpe lah jugak). And then aku tak berapa ingat sangat dan akhirnye diorang menari tarian gentleman dan harlem shake. Aku memang terhibur tengok gelagat diorang.

Lepas tu acara teka gambar lecturer. Gambar tu dikaburkan dan..tekalah :P. Aku tak ambik bahagian sebab aku budak baru...tak tau ape2, hehehe~. Dan akhirnye penyampaian hadiah untuk para pemenang.

Walaupun sambutan hari tu biase2 je tapi bagi aku boleh tahan dan ader bende2 lain yang aku tak ceritakan sebab aku tak berapa ingat. Lepas acara tu aku ngan kawan aku pun jumpe lecturer kitorang sebab nak amik attendance. Tapi dia kata tak payah amik. Cis...Kitorang ingatkan kehadiran wajib....last2 sebab nak bagi ramai orang jer. 

Tapi tak per lah, tak rugi pun pergi event2 camni. (^_^)



Video baru jumpe kat youtube

No comments:

Post a Comment